fredag 17 juli 2009

I norrland!

På Ängelholms flygplats
Jag somnade..

..hos pappa

Mamma och Melker

Jag klappar farfars hund Honey (som jag säger jättebra). Melker tar igen sig i bakgrunden.


Elisabeth visar mig var leksakerna finns

Magnus, Ida, faster Emma, pappa och jag i kön in till Lycksele djurpark

Jag och pappa försöker springa lika snabbt som djuren

Faster Emma och jag tittar efter sälarna

Jag åkte griståget, det var kul i början men sista varvet blev jag ledsen och ville kliva av

Körde båt alldeles själv!

Faster Emma myser med Melker

Busar i hoppborgen

Nu är vi i norrland, närmare bestämt hos farfar och Elisabeth! Vi kom hit i onsdags kväll efter en resa med både, bil, buss och flyg. Det var första gången jag flög, och för Melker också förstås, och det gick jättebra. Jag somnade på första flyget till Stockholm, men på flyget till Umeå var jag vaken hela tiden. Jag fick lite myror i byxorna på slutet men det får man ju ha när man suttit still en hel dag. Farfar kom och hämtade oss på flygplatsen och så åkte vi i hans bil till Hällnäs. Min farmor och Cribba hade köpt en bilbarnstol som farfar fick lånat som jag kunde åka i, Melker hade ju med sin egen eftersom den är lite mindre. Tack så mycket! Vi har det jättebra här, tar det lungt, somnar sent och går upp sent. Det har varit lite tråkigt väder med regn och åska men idag, fredag, har solen lyst även om det blåst en del. Mamma och pappa lånade farfars bil så att vi kunde åka till Lycksele för att hälsa på faster Emma, Magnus och Ida, som är där på besök. Vi stämde träff på djurparken där vi tillbringade större delen av dagen. Jag hade fått lite semesterpengar av mormor och morfar och dom kom väl till pass idag när jag åkte griståget och körde båt!
Tack morbror för skjutsen till Knutpunkten!
Tack mormor och morfar för semesterpengarna!
Tack Emma, Magnus och Ida för en rolig dag! Hoppas vi ses snart igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha det super! Kram Ebba o co

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Så kul du verkar ha det i Umeå. Jag har faktiskt också varit på Lyksele Djurpark men jag fick inte åka griståget. (tror jag var för stor). Så har du fygit flygplan också, du kanske ska bli pilot när du blir stor så du får åka flygplan ofta.

Ha det busigt i Umeå och krama hela din familj från mig.
Kram Anneli
(hoppas vi ses snart igen)

mormor Christine sa...

Hej lilleman! Vad duktig du o lillbror är! Hoppas ni har det riktigt bra däruppe och att ni får en massa sol o värme. Vi har fått rejält med regn igår kväll och idag,och det behövs ju. Oliver och moster är hos oss nu och det gör ju att mormor inte saknar dig alldeles för mycket. För jag längtar efter att höra dig säga: "mormor tom". Älskar dig! Hälsa mamma o pappa och ge puss tll Melker

Anonym sa...

Hej hjärtat! nu har vi kommit tillbaka till karlstad vi kom hem halv fem i morse så vi är lite trötta nu, ida är å leker hos en kompis å magnus sover eftersom han varit tvungen att köra bilen hela natten. Det var så underbart att få träffa dig och din familj det var helt klart den bäta dagen för mig på semestern och jag kommer att leva på dom timmarna jag fick med dig och din familj långt in i höst. men nu hoppas jag att det inte ska ta så lång tid tills vi ses igen det måste bli bättring =) jaa, tänk att du var så duktig och körde båten helt själv å roligt tyckte du att det var och hälst när du krockade lite med den lilla flickan som oxå åkte båt då log du som bara den. idag är det din pappas födelsedag så jag ska snart ta och ringa och gratta han när magus vaknat. saknar dig så mycket redan men är så glad att vi fick en heldag på djurparken ihop! du vet att du är fasters ögonsten ALLTID!!! mys nu massa med farfar, elisabeth å sen med farmor å cribba när ni kommer till umeå. hälsa melker å mamma å pappa massa pussar från faster