torsdag 22 november 2007

Dopet!


Den 17 november döptes jag in i Svenska kyrkan. Mina namn har jag ju redan fått - Jan Vilmer, Jan som även min pappa och farfar heter i andranamn. Mamma och pappa hade ordnat så att prästen Per kom hem till min mormor och morfar för att ha dopceremonin där. Redan på morgonen var jag lite trött och kinkig och det var jag även under dopets första halva. Min onkel och fadder Jacob blev nog lite nervös när jag bara skrek och skrek. Efter att jag fick vatten på huvudet och fick sitta i pappas famn så blev jag lugn. Min moster Marie-Christine som också är min fadder läste en fin dikt. Faster Emma som hällde upp vattnet i dopfunten är min gudmor. Jag fick träffa mycket nytt folk; farfar, farmor, styvfarmor, pappas moster och min farbror som alla hade åkt långt för att få träffa mig. Ibland blev det lite jobbigt för lilla mig med alla som ville se och känna på mig så jag fick lite tokiga mat- och sovtider den helgen.

5 kommentarer:

Chrisse sa...

Vilmer är världens gulligaste lille kille tycker mormor Christine och morfar Bertil. Han är verkligen ljusglimten i tillvaron och det är helt fantastiskt att få uppleva vad det innebär att få barnbarn. Vi längtar efter honom varje dag och njuter av att få busa och gosa med honom. Puss och kram till Vilmer!

Unknown sa...

Hej Vilmer, vilken fin blogg du har fått dig! Dina førældrar kan verkligen hitta på en massa bra saker till dig. Får se om vi kan gøra något liknande till kusinen nær det ær dags:) Har ni det bra annars? Har hørt att du og mamma har varit hemma hos mormor og morfar næstan varje dag denna veckan og ætit middag og busat. Låter ju mysigt!
Moster har ordnat lite med førberedelser så allt snart ær klart till vår lilla guldklump tittar ut. Det får han gærna gøra snart, eller hur? Men vi får væl se nær han kænner sig redo. Idag ska vi i simhallen og gøra lite gymnastik og senare ska vi till ikea og køpa spjælsæng og skåp og lite annat smått og gott. Sånt som onkel Jacob ælskar:) Han ær ju lite størig nær det gæller inkøp, men at montera grejorna ær desto roligare.
Nu ska jag æta lite lunch så vi inte går hungriga i simhallen. Du får ha det så bra og hælsa mamma og pappa. Stor kram og puss från moster!

vonne sa...

Hej Vilmer, det var väldigt mysigt i kyrkan idag. Kul att titta på dig och din mamma när ni dansade. Din nästkusin Alwin och hans mamma var ju också där. Du får ha det så bra och hälsa mamma och pappa. Kram gammelmoster Yvonne

Jannice sa...

Åh vad du är söt...Det ska bli så roligt när ni alla kommer till Umeå här framöver så vi kan få rå om dig allihopen. Fredrik och Marcus frågar jättemycket om dig.
Sköt om dig tills vi ses och hälsa mamma och pappa.

Emma sa...

Hej sötis! du var så himla fin på dopet i din fina fina dopklänning. jag saknar dig redan jätte mycket. Men snart ses vi när du ska upp och hälsa på farmor och farfar i norrland. ska bli så kul att träffa dig igen, hoppas att det är mycket snö ute så kan vi åka ut på en liten spark tur någon dag. längtar efter dig! stor puss från faster