onsdag 15 september 2010

Trötta barn och trötta föräldrar = dålig uppdatering

Ja, det tar på krafterna med att komma in i nya rutinerna med långa dagar på dagis och jobb för mamma. Så det blir inte mycket uppdateringar här på bloggen. Barnen trivs superbra på dagis. Denna veckan har Melker inte varit ledsen alls vid lämning, han är ju som piggast tidigt på morgonen vårt lilla troll. Han äter som en hel karl alla måltider på dagis och sover mellan 1-2 timmar i vagn, antingen inne eller utomhus. Vilmer har lite problem med omställningen att gå upp extra tidigt och vara i liv och rörelse hela dagarna så han är ganska trött på eftermiddagar/kvällarna. Precis som mamma.

Hur står det till med er?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er mina trötta kära!
Full förståelse för att ni är trötta efter en son stor omställning både för er pojkar och era föräldrar. Roligt att höra att du Melker trivs på dagis, sen Vilmer är det ju en stor omställning även för er då det är skiftgång på gång, men det fixar säkert sig. VI har haft ett otroligt dåligt väder idag, men nu är det kväll god natt.
kramar från farfar

Anonym sa...

Hej familjen Johansson-Rönqvist!

Låter som ni lite grann börjar komma in i "rytmen".
Låter bra att ni har det roligt på dagis grabbar och att föräldrarna har fullt upp på jobbet, tiden går ju snabbt då :)
Ni får ha en fortsatt bra vecka
KRAM Anneli

Anonym sa...

Hej sötisar! Du det är lika dant hos oss, jag praktiserar i två veckor till sen går jag ut skolan den 1oktober så jag söker lite jobb just nu. Magnus jobbar och står i som vanligt och Ida trivs jätte bra i sin nya klass, så med oss är allt bra förutom att vi längtar så mycket efter er! Förstår att ni blir trötta, det är ju en jätte stor omställning för er, men jätte kul att Melker tycker att det går bättre å bättre att vara på dagis och Vilmer jag tycker oxå att det är jobbigt att kliva upp tidigt så jag förstår dig!
massa pussar från faster