lördag 18 september 2010

Lördagsmys!

Jag "pruttar" på Melkers fot
Melker är killig!
Ännu mer pruttande på foten!
Melker multitaskar.. äter yoghurt och bygger pussel samtidigt
Lillebror kan inte, lillebror sur
Storebror kan själv, storebror jätteglad
Jag kan ta på mig mina pyjamasbyxor själv också

Idag har vi hittat på en hel del. Vi vaknade tidigt i morse, som vanligt, så vi gav oss ut till kolonin för att se till den lite grann. Vi tog undan möbler och leksaker och så plockade mamma och pappa äpple som vi tog med hem. Det var kallt och blåsigt och efter en timme gick vi hemåt. Melker somnade i vagnen och sov över två timmar. Han har vaknat vid 04 dom senaste två nätterna/morgnarna. Inte så kul.. När han vaknat åt vi lunch och sen gick vi hem till mormor och morfar. Dom skulle passa oss ett par timmar medan mamma och pappa skulle spela bowling. Vi hade kul som vanligt, massa bus och lek med bollar, bilar och playmobil. Mamma hade också kul för hon vann över pappa! Dom var en sväng till kolonin innan dom kom och hämtade oss för att ta hem större saker i bilen. När vi kramat mormor och morfar hej då blev det middag och sen lite lördagsgodis, mums! Jag och mamma busade en massa med Melker och han skrattade jättemycket. Sen byggde vi pussel och åt yoghurt innan läggdags. En härlig dag helt enkelt!

Inga kommentarer: