onsdag 8 september 2010

Duktiga pågar!

I måndags började mamma jobba så jag och Melker lämnades på förskolan lagom till lunch. Melker är fortfarande lite ledsen vid själva lämnandet men efter någon minut är han glad igen och leker. Både jag och Melker äter bra med mat, både till lunch och till mellis. De flesta barnen går hem senast halv fem så då stänger vår avdelning. Vi får följa med fröken upp till en avdelning i höghusen där vi är till hela förskolan stänger halv sex. Mamma har hämtat oss denna veckan eftersom pappa jobbar "vanlig vecka" till elva på kvällen. Men om två veckor är det pappas tur att hämta oss och mamma får jobba länge (förmiddagsveckorna hämtar mamma och pappa tillsammans eftersom dom slutar samtidigt). Mamma trodde att vi skulle vara kinkiga och trötta när hon hämtade oss men inte det. Vi har knappt velat gå hem! Lagom, hanterbart hungriga har vi varit eftersom vi får frukt när vi gått upp till höghusen, annars hade vi nog varit jättehungriga.

Idag är pappa sjuk så mamma har lämnat oss på förskolan och kommer hämta oss när hon jobbat klart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Vad roligt att få höra hur det går för er på förskolan, och att ni trivs. Snart ska väl även jag börja förstå era rutiner. Det måste ju ha tagit lite tid för dig Vilmer att återhämta dig efter allt kalasande.
Här har vi ett fantastiskt vacker väder och varmt. Honey och jag har varit på promenad ner till älven nu på förmiddagen, nu håller vi på att förbereda för att ta hand om älgkött som jag ska hämta ikväll.
Ha det nu så bra vi hörs senare.
Massor av bamsekramar til er alla.
Farfar

Anonym sa...

Wow, det låter som ni har det så kul på dagis. Hoppas mamma har kul på jobbet också.
Hur blev det med all logistik kring vagnarna när ni löämnar vagnen på ett ställe och hämtas på ett annat ställe?

Ni får ha en bra dag. Nu ska jag jobba vidare, blir till kl. 20.00 ikväll.
KRAM Anneli