tisdag 28 september 2010

Helgens händelser



(Bilderna är lånade av moster)

I lördags träffade vi moster, onkel, Oliver och Lucas. Och mormor och morfar så klart. Jag, Oliver och Melker lekte jättefint hela tiden. Innan har vi bråkat en hel del men nu har vi ju blivit lite äldre och klokare. Lucas växer så det knakar och på lördag ska vi till Köpenhamn för att vara med på hans dop. I söndags tvättade vi och mös lite här hemma innan mamma och pappa bestämde sig för att köra till Ikea och Väla. Vi packade in oss i morfars bil och kom hem lagom till läggdags. Vi fick köpt mössor, vantar och underställ så nu är vi redo för en kall vinter. Och en härlig jul i Hällnäs hos farfar och Elisabeth. Vi längtar!!

Vi är fortfarande förkylda men vi mår ändå bra så det har varit dagis för vår del nu i dagarna två. Imorgon kväll ska mamma och pappa på föräldramöte på dagis, då ska mormor och morfar passa mig och Melker. Mysigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad tur att ni har förberett er för en kall jul i norrland. Hörde på radion att de tor att de ska bli den kallaste vintern på 100 år. huvva jag som inte gillar kyla, men jag får väl köpa mig en varm jacka å ett nytt underställ jag med så kanske jag klarar mig =) vi längtar i alla fall super mycket efter att få frira jul i Hällnäs med nästan hela familjen, ska bli så underbart att se er igen! NI måste skriva en önskelista och skicka till faster så att hon vet vad hon ska säga till tomten att ge er! nu ska jag lägga mig i badet innan de blir sängen! saknar er! massa pussar från faster å magnus

Unknown sa...

Hej mosters små søtnosar:) ja det var ju fina bilder ni lånat av mig, søta ær ni ju alla på dem så det ær klart att de ska med. Tycker också att ni lekte jætte fint i helgen, kan ju vara skønt om ni inte ska kivas så mycket och bara leka och ha det roligt. Vi ses på lørdag till dopet. Kramar från moster Mia.

Anonym sa...

Hej Grabbar!

Låter som ni haft mycket för er i helgen, kul. Jag måste också handla mössa och vantar inför hösten. Har ni något förslag på fin färg till mössan som jag ska köpa?
Jag var i Växjö i helgen och hälsade på min lillasyster. Vi blev väckta kl 00.15 på natten av brandmän som ville kolla alla lägenheter pga. doft av brandröki trapphuset. De hittade inget så det vara bara att sova vidare.

Ha en rolig vecka på dagis nu
KRAM Anneli

Anonym sa...

Hej på grabbar!
Vad skönt att förkylningen håller på att ge sig, så ni kan vara ute lite. Vad bra att ni börja förbereda med vinterkläder inför resan hit till jul. Längtar såååååå
mycket efter er alla och ser fram emot julen när ni är här.
Vi har ett fantastiskt vackert höstväder jag och Honey har tagit ett par längre promenader och tittat på dom tjusiga färgerna i naturen. Kramar till er alla Farfar