onsdag 9 juni 2010

Tisdagens händelser

Igår var jag hos tandläkaren. Alla barn som fyller tre år i år har fått ett kort hem där det står att man kan boka tid hos tandläkaren och få en present! När Melker var hos tandsköterskan förra veckan passade mamma på att boka en tid åt mig, så där var jag alltså igår. Tandläkaren Sofia var jättesnäll men jag blev lite blyg och fick sitta i mammas knä i tandläkarstolen. Men det gick lika bra det! Hon räknade alla mina tjugo tänder, kände på dom och sa att allt såg fint ut. När hon skulle stryka på banantandkräm så ville jag inte ha den. Det gjorde inget sa tandläkaren. När jag var klar fick jag en påse med en t-shirt, en tandkräm och en tandborste. Jag kom lite sent till dagis i och med tandläkarbesöket och precis när jag kom dit var barnen på väg ut. Vilken tur att jag inte missade dom!




När jag kom hem från dagis satte jag mig i datastolen med hörlurar på och lyssnade på barnmusik. Ett två tre så höll jag på att somna, mamma tog mig i sin famn och där somnade jag gott. Jag sov över en timme. När jag vaknade bestämde vi oss för att hämta pizza som vi skulle äta nere på stranden, det var ju riktigt fint väder igår på eftermiddagen. Vi lånade spann och spade av grannarna eftersom våra är i kolnin. Vi fick sällskap på vägen till stranden av Jonas och Malte. Jag fick ett "såpbubblesvärd" för ett tag sen som jag inte använt än, det viftar man med så blir det stora bubblor, jättekul!

Inga kommentarer: