måndag 7 juni 2010

Piratkalas!

Maja och jag fikar lite
Melker älskar banan! (och pappa älskar kakor)
Jag och Maja sålde kottar i svamphuset
Lek i sandlådan
Fiskedags!
Jag blåste och blåste och blåste, hela vägen hem!

Igår var jag bjuden på piratkalas i Granet. Min granne Maja och hennes kompis Karin skulle ha sitt barnkalas där. Jag ville inte vara utklädd så det behövde jag inte, men alla andra barn och vuxna var jättefina. Vi fick kanelbullar, frukt, måsbajs (maränger), havskatter och piratskeppstårta! Vi lekte och hade kul ett par timmar och innan kalaset var slut fick vi fiska i fiskedammen. I påsen låg en bok, lite kex och godis och det bästa av allt - såpbubblor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer och Melker!

Oj, piratkalas, det låter nästan lite läskigt men också spännande. Mysigt att ni kunde vara ute och fika och leka.
Fiskdamm, det e ju så roligt. Alltså hade ni en riktigt rolig söndag.

Hoppas vi kan ses här framöver
KRAM Anneli