onsdag 31 mars 2010

Lax = kyckling?

Igår på dagis fick vi lax till middag. Eftersom jag oftast inte äter fisk på dagis så sa fröken att det var kyckling. Jag fick själv lägga upp maten och när fröken frågade om jag ville ha sås sa jag JA. Men när såsen låg på tallriken blev jag arg och sa ingen sås. Men Vilmer, jag frågade om du ville ha och du sa ja. Jag puttade bort tallriken och sa surt "ska säga till min pappa"! Fröken var snäll och skrapade bort såsen och sen åt jag TRE portioner "kyckling". Mamma tyckte det var lite kul eftersom jag inte äter kyckling när vi har det hemma, så det var konstigt att jag gick med på det.. Hemma så sa jag att jag ätit fisk, så jag har nog mer koll än vad fröknarna tror!

Efter dagis gick vi ut till Exan där cirkusen brukar hålla till när den är i stan. Vi skulle se om där fanns några djur ute i hagarna. Men vi såg inga djur alls, tråkigt! Det var fint väder så vi gick en lång runda vid havet och ner i stan, så att Melker skulle få sova ordentligt. Vi köpte lite kanelbullar som vi mumsade på när pappa kom hem från jobb. Gott!!

Snart är det påsk och då ska vi på middag hos Emili, Jonas och Melvin, vi ska även hem till mormor och morfar en av dagarna och då kommer Oliver & co också!

Vad ska ni göra i påsk?

//Vilmer

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Vad bra att du äter både kyckling & lax nu när det är påsk och även annan tid. Sedan är jag väldigt avundsjuk på er när jag hör hur långt våren har framskridit hos er, som du vet så har vi väldigt mycket snö kvar. Honey och jag har just varit på promenad gatorna är snötäckta och hala. Men nu då jag tittar ut så kom solen fram härligt.
Vad gäller påsken så får vi främmande från Kungsör dom kommer i morgon kväll och möter Fredrik här som kommit från Arjeplog. Då får vädret avgöra vad vi hittar på för något. Påsklördag så kommer även Eva & Joe hit på mat.

Ha det nu så bra och massor med
Påskkramar till hela familgen från Farfar

Anonym sa...

Hej Vilmer och Melker!

Wow, du måste ha varit riktigt hungrig, tre portioner lax och kyckling. Fast visst, det är ju så gott.

Blir det två söta påskkärringar som besöker Melvin på påskafton kanske?
Hoppas ni får en mysig påskhelg med massor av påskgodis, bus och allt.

Själv så ska jag ha en lugn påskhelg, inget inplanerat förrän på påskdagen då vi kanske besöker stugan.
Dit får ni komma någon gång och bada och leka i sanden.

Glad på sk på er alla
STOR KRAM "tant"anneli

Anonym sa...

Hej fasters stora älsklingar!!!! att du är så duktig på att äta vilmer, jag blir riktigt imponerad utav dig. du vet att man måste äta mycket mat om man ska bli lika stor och stark som pappa, han är uppvuxen på "crossgröt" och se så stark och duktig han blev! Vi har inga planer för påsken ännu, i morgon ska vi skjutsa ida till sin mamma i göteborg så det kommer att bli lite tommt för mig och magnus här hemma i påsk men något ska vi allt hitta på, kanske vi oxå passar på att bjuda hem någon på middag.
vad roligt att oliver kommer så att ni kan leka igen det är verkligen skoj med kusiner som man kan busa hela dagarna med! Hur är det med lillebror? växer han så det knakar? Du får ge han en stor puss från mig vilmer och självklart en till dig med. Vi hoppas verkligen att vi snart kan ses igen för vi saknar dig och er underbara familj. Massa pussar från faster

Tack så mycket MIN fina svägerska för det fina inlägget på fb! jaa, nu får vi hålla alla tummar och tår för att det går hela vägen, för jag vill juh så gärna. Hälsa peter och sköt om er och ha en riktigt trevlig påsk!! kraamaar Emma