söndag 21 mars 2010

Bus med kusin vitamin!










Igår blev det en heldag hos morfar och mormor eftersom moster, Oliver och Jacob var där. Oliver hade köpt en borrmaskin på Leksakshuset men den fungerade inte, så när moster skulle köra för att byta den följde mamma med. När dom kom tillbaka hade dom köpt målarböcker och kritor till mig och Oliver och mamma hade köpt en borrmaskin till mig. Vi började jobba direkt, borrade på alla väggar men sen kom vi på att man kunde låtsas skjuta med dom också. Det var mycket roligare.. Melker fick också en sak, en napphållare. Det har försvunnit ett par nappar dom senaste dagarna när vi har varit ute. Melker kastar nämligen iväg dom när han sitter i vagnen. Jo, vi fick varsin boll av mormor också. Tack! Jag och Oliver busade hela förmiddagen och när Oliver sov middag målade jag och moster i målarboken. Jag hann mysa med Matilda också och under tiden kom pappa. Han sover ju lite längre om dagarna eftersom han jobbar natt. Vi fikade lite, jag åt kanellängd och slickade grädde från vispen. På eftermiddagen lekte vi ute, vi grävde i rabatterna och åkte rutschkana. Det blev lite bus på Hampus rum också under kvällen. Vi fick god mat, men jag åt bara majs. Jag var jättetrött! Melker somnade innan vi skulle äta och fortsatte sova under påklädning och promenaden hem. Innan vi gick hem fick jag och Oliver en present till, varsitt pussel! Det var mormor och morfar som köpt det, vi blir bortskämda! Tack för en mysig dag och tack för bollen och pusslet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej godingar! vilken mysig helg ni verkar ha haft,ni har både hunnit med massor med lek å bus och massa massa mys oxå. Ida har städat ur sina leksaker här hemma så vi har en påse med leksaker till dig och melker som ni får nästa gång vi ses så får vi hoppas att dom kommer till användning igen men det tror jag, det är bland annat en stor leksakstraktor med skopa som du kan leka med i sandlådan å sånt. Ville bara säga att jag längtar jätte mycket efter er! massa pussar från faster, magnus och ida