torsdag 19 augusti 2010

På väg till dagis och utelek på dagis

Här är vi på väg till dagis. Vi brukar gena via parken på Lasarett området.
Där kan man hitta såna här spännande saker.. Något svampaktigt som växer på ett av dom stora träden. Vi har även tittat på vanliga svampar som växer i gräset. Det tycker jag är väldigt intressant. /Vilmer
Idag var vi ute en stund på dagis. Jag gungade lite först, men ville inte sitta där när där var andra barn och vuxna.
Jag hade fullt sjå med att gå i mina gummistövlar, dom lossnade från foten titt som tätt. Men dom var bra att ha eftersom det var ganska fuktigt i marken.
På gården finns många leksaker som vi får leka med. Stora bilar, spannar och spadar, bollar och kvastar.
Vilmer kom också ut efter ett tag.
Han hittade pensel och spann som han lekte med sista dagen innan sommarlovet!

/Melker

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er mina kära barnbarn!
Nu har ni kommit igång på dagis efter ett långt uppehåll för dig Vilmer och nystart med nya uppleverser för dig Melker. Det är klart att gummistövlar behövs hos er efter allt regnande hos er.Vad kul det måste vara med många nya leksaker att prova. Tänkte jag skulle påminna er om att det är surströmmingspremiär idag, jag är nästan säker på att era föräldrar har missat detta. Vi kommer att som traditionen bjuder åka till Joès & Evas stuga när Elisabeth kommit från jobbet,hon kommer att pendla därifrån till arbetet i morgon.
Ha nu en fin helg och massor av kramar från farfar.

Anonym sa...

Hej grabbar!

Hoppas ni haft en superbra och busig vecka på dagis. Snart så ska ni dit varje dag, kul. Bara busa leka och allt.
Ville bara säga att ni får ha en mysig helg och busa mycket. Jag ger två extra kramar till mamma ikväll så får hon ge er varsin sen.
KRAM Anneli