söndag 15 augusti 2010

Imorgon ska jag skolas in på förskolan!

Ja, imorgon blir jag stora pojken på riktigt. Det är dags för inskolning på förskolan. På lilla avdelningen som storebror säger och Vilmer ska gå på stora avdelningen. Mamma kommer vara med mig två timmar varje dag i två veckor. Denna veckan på förmiddagen och nästa vecka på eftermiddagen. Men sista fredagen ska jag lämnas där och vara med alla mina nya kompisar och fröknar i två timmar. Spännande! Mamma ska som sagt vara med mig varje dag, tillsammans med ett par andra föräldrar med sina barn som också ska inskolas. Allt för att vi ska bli trygga i miljön och med fröknarna som ska ta hand om oss när föräldrarna börjar jobba. Vilmer kommer säkert vara lite med oss också nu första dagarna, det är ju nio veckor sen han var där sist. Kommer säkert kännas konstigt för honom att vara tillbaka, speciellt när han ska vara på en annan avdelning med andra fröknar. Men dom har han träffat många gånger tidigare så det kommer han säkert klara galant.

I eftermiddag har vi varit i kollo och röjt. Vi köpte kompostgaller tidigare idag så nu har vi två burar där vi ska lägga trädgårdsavfall. Den ena är redan full eftersom vi tog bort staketet mot grannen där det växte någon typ av klätterväxt som invaderade på alla andra växter. Vi såg knappt vår vinbärsbuske! Där är mycket kvar att göra och mamma och pappa funderar ganska ofta på hur vi kan göra trädgården mysigare och mer lättskött. Inte så lätt att fixa och dona när jag och min storebror är på bushumör! Mormor och morfar kom på besök och grillade med oss. Alltid lika kul att träffa dom!

Skriver mer imorgon efter första inskolningsdagen.
Kram Melker

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer säkert gå jättebra på förskolan. Kram Ebba Å Maja

Anonym sa...

lycka till i morgon stooora gooa pojken längtaar efter dig och din storebror! pussar från faster

Anonym sa...

Hej Melker!
Du är snart sökert på väg hem efter en jätterolig dag på dagis.

Du får säga till om mamma och pappa vill ha hjälp där i kolonin.
//anneli