onsdag 5 maj 2010

Oj oj oj!

Nu är jag en stor pojke på riktigt! Vet ni vad? Jag har skickat snuttefilten till Tomten! I gårkväll när jag och mamma satt och mös i soffan så pratade vi om att jag "snart" fyller tre år och hur duktig jag är utan blöja. Några av mina kompisar har slutat med sina nappar och mamma berättade att dom skickat sina nappar till Tomten. "Wow" var det första jag sa och sen sa jag "Vilmer också skicka Tomten". Så vi la snuttefilten i ett kuvert och skrev "Till Tomten från Vilmer, snart 3 år". Jag somnade gott på kvällen utan den och frågade inte efter den heller. Tidigt på morgonen vaknade jag av att jag var kissig, mamma hjälpte mig på pottan och sen hade jag lite svårt att somna om. Mamma la sig sidan om och fick sjunga lite för mig. Jag sa ett par gånger att jag inte kunde somna, men nämnde aldrig snuttefilten. Mamma sa att Tomten kanske lämnar klappar till mig imorgon, fast att det inte är julafton(!) så det hoppas jag på, för jag var duktig och somnade gott ikväll igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj oj Säger farfar också. Vad duktig du är Vilmer, som både slutat med blöja och snuttefilt. Tiden går ju så fort och snart är du 3 år.
Här börjar våren komma så smått igår körde jag bort snöbladet till förrådet samt krattade slänten mot vägen och skottade av altanen. När vi drog upp persiennerna nu på morgonen så snöade det för fullt, så altanen var vit igen.
Hoppas ni har det bra och fint väder så ni kan vara ute på ert fina kollo.
Ha det så bra och kramar till er alla. Farfar