söndag 2 maj 2010

Finbesök i kolonin!


Idag gick vi till kolonin kring 12-tiden. Malin och Alicia stod och väntade på oss, dom var ju nyfikna på hur vi har det i "lilla huset" som jag säger. Vi åt lite bokstavskex och drack saft och när blygheten släppt var det full fart på oss. Vi hade jättekul ihop! När Alicia hade gått hem sa jag flera gånger att jag saknade henne. Så det får inte dröja för länge innan vi ses igen! Under tiden som jag och Alicia lekte så kom Emili, Melvin och Lina också förbi. Dom satt och pratade med mamma och Malin. Pappa gick runt och fixade en massa saker. När alla gått hem började mamma med en sen lunch, det blev makaroner och köttfärssås, under tiden klippte pappa gräset och jag följde efter. Vi åt med god aptit och sen lekte jag och Melker i trädgården medan mamma och pappa grävde bort lite växter som vi inte ska ha kvar.

Vi gick hemåt vid halv sex-tiden och då var jag helt slut. Jag somnade i vagnen.. för natten.. så trött kan man bli av att vara ute hela dagarna och leka!

//Vilmer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er toppengrabbar!
Så fint ni verkat ha haft det i helgen. Ni fixar och donar på ert fina ställe, så min längtan efter er och få se hur bra ni ordnat till det blir bara större. Här verkar våren dröja, ingen gräsklippning än men snöskottning i stället.Altanen samt gräsmattan på baksidan huset är fortfarande snötäckt. Vi har varit i Jävre och fiskat på isen i helgen, mycket kallt men roligt, Snöade under hemvägen.
Tack för dom fina korten av er.
Bamsekramar till er från Fatfar

Anna och Ronja sa...

Va mysigt ni har i er sommarstuga. Måste vara jättekul för er!!