måndag 26 april 2010

Härlig dag i kolonin!





Idag har vi varit i kolonin från morgon till eftermiddag, 7 härliga timmar i solen! Vi fick leverans från Ikea, bäddsoffan som vi beställt. Pappa har målat väggen två ggr idag, nu är den inte röd längre. Mamma har räfsat löv utanför häcken och klippt av torra blommor och grenar från en växt. Jag har lekt kurragömma och krattat, grävt och vattnat lite. Vi åt varma bullar till lunch som jag och mamma handlade. Nu vet vi att ugnen fungerar! Det blev även en liten glasspinne och små kakor under dagen. Emili och Melvin kom på besök och mormor och morbror tittade också förbi en kort stund. Kul med besök, det är ju det vi vill ha nu när vi har en sån fin koloni! Melker har sovit, krypt runt på gräsmattan och ätit jord.. uhhh.. men det gjorde ju jag också när jag var så liten.

Imorgon är det dags för dagis, ska bli kul för jag saknar ju mina kompisar när jag inte är där. Speciellt Svea och Emilie som är mina bästa kompisar! Dom pratar jag ofta om här hemma. Melker ska på 10 månaderskontroll imorgon, då får vi se hur mycket han växt dom två senaste månaderna!

//Vilmer

Inga kommentarer: