lördag 3 april 2010

Äggjakt!










Igår hade påskharen varit hos oss, utan att varken jag eller Melker märkt det. Mamma sa att han hade gömt två ägg någonstans inne på mitt rum. Ett ägg till Melker och ett ägg till mig. Jag fick så klart hjälpa Melker att leta. Jag letade och letade och efter en stund hittade jag ett litet ägg, det var Melkers. Jag hjälpte honom att öppna det och i det låg 3 stycken fina nappar! Jag fortsatte leta, i sångpåsen, i lådor och tillslut hittade jag ett litet större ägg. Det var mitt!! Jag kramade ägget och tog det med mig vart jag än skulle under resten av dagen. I mitt ägg fanns lite godis och en t-shirt med Musse Pigg!

Ägget fick som sagt följa med överallt, bl a när vi gick bort en snabb sväng och lämnade en påskblomma till gammelmormor. Efter det fikade vi lite hos mormor och då visade jag stolt upp mitt fina ägg. Vi gick en runda i det fina vädret och ägget låg tryggt i min famn hela tiden. Ja, jag åt så klart lite godis också under tiden. På kvällen gick vi hem till mormor och morfar igen, vi skulle äta mormors köttbullar! Mums mums mums! Egentligen skulle vi hem till dom imorgon men det blev lite ändrade planer. Jag och Melker fick med oss en påskpresent hem som vi öppnade nu på morgonen och där låg varsin fin skjorta till oss. Passar bra till ikväll när vi ska på middag hos Emili, Jonas och Melvin.


Tack så mycket Påskharen!!
Och tack mormor och morfar för skjortorna!

//Vilmer & Melker

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad ni verkar ha roligt i södern?

Leta efter ägg och få godis, vad kan man mer begära

En glad Påsk ösnakr vi er med mycket bus och godis

Farmor med familj

P.s Majje har flyttat in till stan. Samma våning på paradisgränd som ni bodde på (3:an)