tisdag 1 november 2011

Halsfluss..


Det har varit många sjukdagar för mig och Melker den senaste månaden. I helgen var det dags igen, Melker var lös i magen och jag hade hög feber. Igår hämtade mamma oss hos pappa och under tiden hade pappa bokat tid hos doktorn åt mig. Mamma, jag och Melker gick till doktorn på eftermiddagen och efter att läkaren titta mig i halsen och tagit ett snabbprov så konstaterades det att jag har halsfluss. Min hals ser inte rolig ut alls, alldeles röd och svullen. Men nu har jag fått antibiotika som jag ska ta två gånger om dagen i tio dagar. Det smakar inte gott alls! Mamma har fått "hjälpa" mig att få det i mig annars kommer det bara upp igen. Mamma säger att jag är jätteduktig även om jag gråter och trilskas lite. Så nu hoppas vi på snabb bättring!

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh Vilmer jag lider verkligen med dig, halsfluss är fruktansvärt och det gör ju så ont men tur att du har fått medicin nu som hjälper å snart tar bort de onda!

Hoppas att Melker är bättre i magen oxå det e ju verkligen inte roligt det heller!
Krya på er finaste pojkarna!
stooooor puss från faster

Anonym sa...

Hej på er!
Verkligt tråkigt höra att ni är sjuka nu igen. Men har du Vilmer fått antibiotiga så blir det säkert snart bra, och mindre ont. Så att ni har blivit piggare tills vi snart ska ses vi längtar så mycket efter er det var länge sedan vi träffades. Sköt nu om er och krya på er.
Massor med kryapåkramar från farfar