lördag 22 januari 2011

Fika, Helsingborgstripp och nya stövlar

Denna veckan har mest varit dagis och jobb.. Men i torsdags när vi hämtats på dagis gick vi ner i stan och tog en fika på Espresso House. Jag klämde en chokladboll + halva Melkers chokladboll, trots att jag nyss ätit mellanmål på dagis. Ibland får det plats hur mycket som helst i min mage! I går var första fredagen på länge som vi gick hem i tid, lite över ett. De senaste fredagarna har både mamma och pappa jobbat över, blir så när dom jobbar på samma jobb/avdelning och där är mycket att göra. Vi gick och handlade fika som vi tog med till en lekplats, det blev alltså både mellis och lek där. Längtar till vårväder med sol, då är det så skönt att vara ute.

Idag är det lördag och då passade vi på att åka till Helsingborg med gula bussen. Mina vinterskor är lite små så vi åkte dit för att se vad som fanns. Vi provade lite olika men fastnade tillslut för ett par som liknar dom jag har nu. På rea, så det var ju bra! Vi åt lunch på Haket, jag och Melker delade på en liten pizza och mamma och pappa åt grillspett.. mumsigt! Nu har vi lite lördagsmys med godis, film och popcorn. Men snart blir det handboll i stället! Heja Sverige!!!

Imorgon ska mamma jobba, så det blir grabbsöndag här hemma. Får se vad vi hittar på för kul.

Ha en mysig lördagskväll!

Kram Vilmer

1 kommentar:

mormor Christine sa...

Det låter jättemysigt allt vad ni gjort de senaste dagarna! Hoppas vi ses lite imorgon på morfars födelsedag! Älskar er!
Puss o kram från mormor.