tisdag 14 december 2010

Lucia med sång och fika på dagis

Luciorna och tärnorna på väg in
Förundrad över alla som sitter och tittar
Elma och Nicholetta läser dikt
Sjunger för full hals!
Söta nissen
Tågar ut igen
Myser efter allt sjungande
Mmm gott med lussebulle och mjölk
Tok-Melker försöker impa på Sabina (Vilmers nya älskling)
Melker springer runt runt runt

Tidigt i morse gick vi till dagis, idag skulle ju jag gå lucia med mina kompisar. Jag har sagt till mamma och pappa att jag inte ville ha luvan på mig, men när jag såg att dom andra små tomtarna hade sina gick det bra. När vi gick in i rummet blev jag lite ställd av allt folk som tittade på oss. Jag sjöng inte utan tittade bara på alla som var där. Men efter en sång eller två släppte jag loss och sjöng för full hals. Några av dom äldsta barnen fick tända ljus och läsa dikter, jätteduktiga var dom. Efter sex låtar gick vi ut igen och alla applåderade! Vi fick lussebullar och pepparkakor att fika på och Melker som varit trött hela uppträdandet fick energi. Han busade och showade som vanligt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej mosters finaste nisse! Det skulle Oliver ha sett! Vi såg bara de ældsta barnen på dagis gå lucia tåg igår, men han hade gærna sjælv velat vara med om jag kænner honom rætt:) Jag hoppas ni får en bra resa upp till farfar & co. och så længtar jag till vi ses efter jul! God jul till er alla från oss. Stora kramar moster mia.

Mormor Christine sa...

Hej goaste gossarna(tillsammans med kusinerna förstås)! Ni är bara så fina! Verkar som Melker mår bra nu efter helgen!
Puss o kram mormor

Anonym sa...

Åh, vilken super fin nisse du var vilmer, den finaste nissen av dom alla, hehe så Melker charmar tjejerna hehe de kan jag gott tro ni gör båda två era underbara charmtroll.

Nu är det inte länge tills vi ses och vi längtar kan du tro =)

ha en trevlig resa upp så ses vi snart å kan busa massa.

massa pussar från faster