tisdag 1 mars 2011

Sjukstuga

I söndags bestämde sig mamma för att på måndagen ta ut sin sista semesterdag för arbetsåret som varit (nya börjar 1 april). På söndagkvällen upptäcker vi att Melker har feber och då passar det ju bra att vi ska vara hemma dagen efter. Melker hade inte mer feber sen, kanske bara en reaktion på vaccinationen han fick för en dryg vecka sedan. Däremot fick jag jättemycket hosta under gårdagen och senare även feber så idag och imorgon blir vi hemma från dagis. Förhoppningsvis är jag frisk till på torsdag. Ingen i familjen har sovit speciellt bra i natt. Jag har hostat, Melker har vaknat flera flera gånger och självklart vaknar både mamma och pappa då. Pappa tog in mig till hans säng men det tog ett bra tag innan jag somnade, jag skrek efter mamma.. Men mamma låg sidan om Melker som också ville att mamma skulle vara hos honom, lite svårt för mamma att dela sig i två delar. Jag somnade om hos pappa och vaknade när pappa bar in mig i min säng innan han skulle till jobb. Då ville jag ligga hos mamma och det fick jag. Mamma låg som en ihopklämd sill mellan mig och Melker, som tur var somnade vi om och gick upp lite över sju. Melker har precis somnat, blev en tidig förmiddagsvila vilket inte är så konstigt kanske..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tradigt med sjukstuga. Ni får vila i soffan med lite nalle puh och han tåget som vi tittade på. Vad hette nu han tåget......
STOR krya-på-er-kram till er grabbar.
KRAM Anneli